חניון אוטומטי:פתרון חנייה טכנולוגי מתקדם

חניון אוטומטי הוא פתרון טכנולוגי מתקדם למצוקת החנייה, המאפשר חיסכון בשטח, באנרגיה ובזמן. לאור העלייה המתמשכת בכמות הרכבים הפרטיים והצפיפות בערי ישראל, מדובר בחניון של העתיד.

כל נהג המגיע לעיר גדולה, מכיר את ההכרח לחנות את רכבו בחנייה תת קרקעית, מבצע הכרוך בנהיגה, לעיתים ממושכת, ברחבי החניון בחיפוש אחר מקום חנייה פנוי. לאחר שנמצא המקום, יש לשנן היטב את מספר הקומה ותא החנייה, כדי לאתר את הרכב בין מאות ואלפי אחרים, בשעת היציאה.

חניון אוטומטי הוא הפתרון שמציעה הקדמה הטכנולוגית לקיצור הליכים, מניעת בזבוז זמן והגדלת הנוחות לנהגים. במקביל, הוא חוסך בשטחי חנייה יקרים ובעלויות הקמה ותחזוקה. כיום פועלים עשרות מתקני חנייה אוטומטיים בתחומי מדינת ישראל.

מהו חניון אוטומטי?

חניון אוטומטי, הנקרא גם חניון רובוטי, הפך זה מכבר לפתרון המבוקש ביותר, לצורכי החנייה ההולכים וגדלים. מדובר במתקן חנייה המופעל אוטומטית, המיועד לשרת את תושבי הערים ואת המבקרים בהן.

הפתרון הייחודי, מאפשר ניצול מקסימלי של שטח נתון ונוחות למשתמש ומתאים למרכזים מסחריים, שדות תעופה, בנייני מגורים גדולים ואתרים נוספים, הנדרשים לאכלס כלי רכב רבים.

חניון אוטומטי פועל ללא צורך בכוח אדם. באמצעות רמפות ומסועים, הרכב שהושאר בכניסה למתקן משונע למקום חנייה פנוי. כשהנהג מבקש לצאת מהחניון, מגיע הרכב בצורה ממוכנת אל היציאה.

מערכת ההפעלה של החניון מבוססת על טכנולוגיה חדשנית, העושה שימוש בחיישנים, מצלמות, תוכנות מתקדמות ולעתים גם בינה מלאכותית. כל אלה מאפשרים למרכז הבקרה של החניון לאסוף מידע ונתונים על כלי הרכב שבתחומיו ועל סביבותיהם, כדי לבצע את השינוע והחנייה, בצורה המהירה והיעילה ביותר.

עלות מתקן חניה אוטומטי נקבעת על פי סוג המתקן שנבחר, כמו גם הגודל והקיבולת שלו, מספר הרכבים שניתן יהיה להכניס לשטח הנתון, מהירות ההכנסה והשליפה של כלי רכב והמידות והמשקל של הרכבים שיורשו לחנות בו.

היתרונות של חניון אוטומטי

  • חוסך בהקמת תשתיות – חניון אוטומטי מייתר הקמת תשתיות וחוסך בעלויות בנייה ותחזוקה. זאת בזכות שטח שהוא קטן לעומת חניון רגיל ובעיקר מכיוון שאין נוכחות בני אדם בתוך המתקן ומכאן שאין צורך במערכות אוורור, תאורה, מעליות, מדרגות, שירותים וכיוצא בהם.
  • מנצל אופטימלית את השטח – החניון הרובוטי מנצל את שטח החניון בצורה המיטבית ומאפשר להחנות כלי רכב רבים בחניון קטן.
  • חוסך זמן למשתמשים – בין אם מדובר במתקני חניה תת קרקעית, או בכאלה הממוקמים מעל לפני הקרקע, חניון אוטומטי חוסך בזמן ובטרטור לנהגים החונים, מאחר שהליכי ההעברה, החנייה וההוצאה, מתבצעים ללא מעורבותו. יש אף מערכות חנייה המסוגלות ללמוד את הרגלי החונים  הקבועים ולהתאים את זמני שליפת הרכבים.
  • מגביר בטיחות –  השינוע האוטומטי של כלי הרכב מייתר כאמור נהיגה בתוך החניון, וכך מפחית סיכון לתאונות שעלולות להיגרם בין כלי רכב שונים. העובדה שאין לאיש נגישות לרכב בשעת החנייה, מגנה עליו מפגיעות, פריצות וגניבות, שעלולות להתרחש בחניון רגיל, כמו גם מלכלוך ופגעי מזג אוויר.
  • מאפשר טעינת רכב חשמלי – נהגים שברשותם רכב חשמלי, יכולים, בחלק מהחניונים האוטומטיים, גם לקבל שירותי טעינה, בנוסף לשירותי החנייה.

סוגי מתקני חנייה רובוטיים

בשוק ניתן למצוא כיום מתקני חנייה אוטומטיים, הפועלים על מערכות מסוגים שונים. יש בהן מערכות העושות שימוש במגשים, חלקן מבוססות על שינוע הרכב באחיזת הגלגלים, שיטה זולה יותר, החוסכת את הצורך במגשי פלדה כמספר הרכבים החונים. בסוג כזה של מתקן, קרונית נכנסת מתחת לרכב, מרימה ומעבירה אותו לאן שנדרש.

UPS – חניון תת קרקעי היא מערכת חנייה חסכנית בשטח ותפעול, המתאימה לאזורים צפופים ולפרויקטים של בנייה חדשה.

במערכות מסועים X-Y, הרכב ממוקם על פלטה בכניסה והמתקן משנע אותה ממסוע אחד לשני,  בהתאם לפקודות מערכת הבקרה. הטכנולוגיה מאפשרת תנועת רכבים בציר X ובציר Y, המביאה לניצול מקסימלי של השטח.

במערכת מעלית וקרונית, הפשוטה יותר, מתבצע השינוע האנכי בעזרת המעלית והשינוע האופקי בקרונית וגם כאן הרכב ממוקם על פלטה.

ניתן לשלב במערכות החנייה גם  המסובב ומפנה את הרכב בשליפתו עם החזית ליציאה וגם שביכולתו להניע את משטח החנייה בצורה אנכית או אופקית, במהירות גבוהה ממערכות אחרות.

תוכן עניינים

ייצור אספקה והתקנה של מתקני חנייהתיקון מתקני חניה ואספקת חלקי חילוף, טיפולי תחזוקה שוטפים למתקני חניה וחילוץ רכבים תקועים במתקני חניה

יצירת קשר
כל הזכויות שמורות 2024 © | פויינטר
תקן חניה

PXY מתקן

סדרת  PXY הן מערכות חניה חצי אוטומטיות של  POINTER. ברגע שמשתמש מקיש על כרטיס ה – IC שלו או מזין מספר החנייה דרך לוח ההפעלה, מערכת הבקרה האוטומטית מזיזה את המשטח החנייה אנכית או אופקית כדי לספק את המשטח החנייה עם הרכב שלך לנקודת האיסוף  על הקרקע.

טעינה חשמלית בחניון

CPP מתקן קרוסלה

מערכת חניה קרוסלה היא אחת המערכות החסכוניות ביותר במקום המאפשרת להחנות עד 16רכבי שטח או 20מכוניות סדאן בשני מקומות חניה קונבנציונליים בלבד

מכפילי חניה

UPS חניון תת קרקעי

מערכת חניה קרוסלה היא אחת המערכות החסכוניות ביותר במקום המאפשרת להחנות עד 16רכבי שטח או 20מכוניות סדאן בשני מקומות חניה קונבנציונליים בלבד

Call Now Button דילוג לתוכן