חניה תת קרקעית: הפתרון האולטימטיבי למצוקת החניה

פתרונות חניה מתוחכמים הם הכרחיים, בעיקר בערים הגדולות והצפופות. מהי חניה תת קרקעית ומהם יתרונות החניון האוטומטי? כל התשובות בהמשך!

על מצוקת החניה הקשה, המאפיינת בעיקר את הערים הגדולות, אין צורך להרחיב. כל נהג שנקלע לרחובותיהן, מכיר היטב את הנושא. אך המחסור באפשרויות חניה, פוגע גם במי שמתגוררים במקומות הללו ובבעלי העסקים הפועלים בהם.

הצורך הדחוף בפתרונות לכלי הרכב הגודשים את הרחובות, הוביל לפיתוח מתקני חניה חכמים, המנצלים באופן אופטימלי תשתיות קיימות או עתידיות ומאפשרים לקבלנים ולבעלי דירות, להתאים את אפשרויות החניה, לצרכים ספציפיים.

חניה תת קרקעית: הפתרון למצוקת החניה

חניונים תת קרקעיים, הם הפתרון הרווח והנוח ביותר לחיסכון בשטחי חניה באזורים עירוניים צפופים. יתרונם הוא אכלוס מספר רב של כלי רכב בשטח מצומצם, תוך   ניצול תת הקרקע  והותרת חוץ הבניין נקי מהבחינה האסתטית , פתרון זה של חניה תת קרקעית מצמצם את שטח החניה הדרוש ופותר בעיות תכנון וביצוע של חניונים קונבנציונלים , אשר לא ניתן לבנות אותם במרחבים עירוניים , החניונים התת קרקעיים  משמשים כבר שנים רבות בהתחדשות עירונית, תמ"א 38 ,פינוי בינוי ועוד

את החניון התת קרקעי טומנים  מתחת לפני הקרקע והוא ניתן להתקנה גם במרווח שבין גבולות הבניין לגבולות המגרש, תוך השתלבות בפיתוח הסביבתי.

החניון בעצם משמש כמו מחסן תת קרקעי לכלי הרכב , אשר קבלת הרכב נעשית תוך זמן קצר ממש בכניסה לחניון .

מעבר לשימוש העיקרי , חניון תת קרקעי מונע גניבות רכבים, נזק לרכבים במזיד או בשוגג .

סוגי חניה תת קרקעית

חניון תת קרקעי יכול להיות חד קומתי או רב קומתי, עם סידור מפלסים פשוט, או מורכב והוא יכול להיות רגיל ( קונבנציונאלי), או אוטומטי.

חניון אוטומטי הוא מתקן חניה מתוחכם, הכולל שינוע ממוכן של כלי הרכב, אל מקומות החניה ומהם ליציאה, באמצעות רמפות , רמפות מסתובבות ,מעליות ועוד.

פרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38 לחיזוק מבנים, הכוללים במקרים מסוימים תוספת של חניון לבניין קיים, יכולים לעשות שימוש בחניונים האוטומטיים ולהתאים אותם לתשתית הקיימת.

בדרך כלל בפרוייקטים האלה , יש צורך בהוספת מקומות חניה וזאת כתוצאה מהגדלת יח' הדיור , צורך זה נתקל ברוב המקרים בבעיה של מציאת שטח מתאים לבניית כמות החניות הנדרשת בתקן החניה, כאן בא הצורך לפתרון החניה האוטומטי .

בין המוצרים המוצעים כיום בשוק, ניתן למצוא חניון תת קרקעי  – URBAN PARKING SYSTEM UPS, מתקן חניה רובוטי אוטומטי,  המאפשר שימוש במינימום שטח ותפעול.

המערכת מתאימה למרכזי ערים, לבנייה חדשה לדיור ולפרויקטים של התחדשות עירונית. היא כוללת תוכנית הנדסית, המותאמת לצורכי הדיירים, לתוכניות הבנייה ולדרישות התקן ועושה שימוש במעליות המשנעות את הרכבים וברובוט חניה, להעברה למקום החניה.

יתרונות החניון האוטומטי

לחניון האוטומטי יתרונות רבים. הוא יכול להיות מותאם לתנאי השטח ולחסוך בנפח. ניתן להקים אותו מתחת או מעל לפני הקרקע, בהתאם לאופי פרויקט הבנייה ולצרכיו והוא חוסך בעלויות בנייה, חשמל לתאורה ואוורור וכוח אדם לתפעול.

עבור הלקוחות, מדובר בחיסכון בזמן יקר של שיטוט, במסירה  וקבלה  נוחה ומהירה של הרכב ובביטחון מפני פגיעה ברכב או גניבה.

חניון אוטומטי מצויד במערכת ממוחשבת להובלת כלי הרכב ובמערכת בקרת תנועה, העוקבת אחר תנועתם בחניון באמצעות חיישנים, לשיפור הבטיחות. זאת בנוסף  למערכת תאורה חכמה המבוססת חיישנים ומערכת לטיהור אוויר, המשפרת את איכותו וסופחת ריחות.

השירות שמספק היצרן, כולל אספקה והתקנה של החניון, לצד תחזוקה, תיקונים ואספקת חלפים, חילוץ רכבים שנתקעו במתקני החניה ופתרונות ממוחשבים להטענת רכבים חשמליים ולניהול בקרת תפעול וגבייה.

מה לבדוק בבחירת פתרון חניה?

בבחירת פתרון חניה, יש לוודא תחילה שחומרי הגלם שנעשה בהם שימוש, עומדים בתקנים מחמירים ומשלבים טכנולוגיות מתקדמות לבקרה.

יש להחליט, על פי תנאי השטח והתקציב, האם למקם אותו מתחת או מעל לפני הקרקע ולקחת בחשבון שחניה תת קרקעית מחייבת חפירה, אך היא מספקת הגנה ממזג האוויר, מקטינה את הפגיעה האסתטית בבניין, בטוחה יותר מגניבות רכב ומפחיתה פליטת גזים מזהמים.

בהתאם לגודל השטח, ניתן לבחור בין חניון רמפה, שהוא לרוב חסכוני יותר במקום, או בחניון מדרגות נעות. כשנדרש מספר גבוה של מקומות חניה, ניתן לבחור בחניון מכפיל חניה, הכולל מערכת חכמה להובלת רכבים.

אחריות ושירות

יש לבחור בספק אשר יש באפשרותו לספק אחריות ושירות זמין כמו פוינטר פתרונות חניה.

תוכן עניינים

ייצור אספקה והתקנה של מתקני חנייהתיקון מתקני חניה ואספקת חלקי חילוף, טיפולי תחזוקה שוטפים למתקני חניה וחילוץ רכבים תקועים במתקני חניה

יצירת קשר
כל הזכויות שמורות 2024 © | פויינטר
תקן חניה

PXY מתקן

סדרת  PXY הן מערכות חניה חצי אוטומטיות של  POINTER. ברגע שמשתמש מקיש על כרטיס ה – IC שלו או מזין מספר החנייה דרך לוח ההפעלה, מערכת הבקרה האוטומטית מזיזה את המשטח החנייה אנכית או אופקית כדי לספק את המשטח החנייה עם הרכב שלך לנקודת האיסוף  על הקרקע.

טעינה חשמלית בחניון

CPP מתקן קרוסלה

מערכת חניה קרוסלה היא אחת המערכות החסכוניות ביותר במקום המאפשרת להחנות עד 16רכבי שטח או 20מכוניות סדאן בשני מקומות חניה קונבנציונליים בלבד

מכפילי חניה

UPS חניון תת קרקעי

מערכת חניה קרוסלה היא אחת המערכות החסכוניות ביותר במקום המאפשרת להחנות עד 16רכבי שטח או 20מכוניות סדאן בשני מקומות חניה קונבנציונליים בלבד

Call Now Button דילוג לתוכן